บทความต่างประเทศฐาน ERIC

 เรื่องที่ 1

The Need for Cross-Cultural Exploration of Teacher Leadership


Abstract:

This article describes the need for additional cross-cultural study of teacher leadership. A rationale for researching teacher leadership is presented based on the need to provide clarity to the definition of the concept and to understand better how to facilitate teacher leadership development. A primary research question is shared: “How is teacher leadership conceptualized and enacted and what are the implications for educational stakeholders?” A set of attributes and indicators of teacher leadership is provided based on a review of literature focusing on teacher leadership. Then four additional concepts related to teacher leadership are described—formal and informal influence, school culture, school improvement, and professional development—followed by a summary of cautionary considerations. Finally, a multi-stage research design is presented in support of the International Study of Teacher Leadership, a cross-cultural examination of teacher leadership.

บทความนี้อธิบายถึงความจําเป็นในการศึกษาข้ามวัฒนธรรมเพิ่มเติมของผู้นําครู เหตุผลในการวิจัยความเป็นผู้นําของครูนั้นขึ้นอยู่กับความจําเป็นในการให้ความชัดเจนกับคําจํากัดความของแนวคิดและเข้าใจวิธีการอํานวยความสะดวกในการพัฒนาความเป็นผู้นําของครูได้ดีขึ้น คําถามการวิจัยหลักถูกแบ่งปัน: "ความเป็นผู้นําของครูมีแนวคิดและประกาศใช้อย่างไรและผลกระทบต่อผู้มีส่วนได้ส่วนเสียทางการศึกษาคืออะไร" ชุดของคุณลักษณะและตัวชี้วัดของความเป็นผู้นําของครูมีให้จากการทบทวนวรรณกรรมที่มุ่งเน้นไปที่ความเป็นผู้นําของครู จากนั้นมีการอธิบายแนวคิดเพิ่มเติมสี่ข้อที่เกี่ยวข้องกับความเป็นผู้นําของครู - อิทธิพลอย่างเป็นทางการและไม่เป็นทางการวัฒนธรรมของโรงเรียนการปรับปรุงโรงเรียนและการพัฒนาวิชาชีพตามด้วยบทสรุปของการพิจารณาข้อควรระวัง ในที่สุดการออกแบบการวิจัยหลายขั้นตอนจะถูกนําเสนอเพื่อสนับสนุนการศึกษานานาชาติของผู้นําครูซึ่งเป็นการตรวจสอบข้ามวัฒนธรรมของผู้นําครู

 Webber, Charles F. 2021. The Need for Cross-Cultural Exploration of Teacher Leadership.” Research in Educational Administration and Leadership 6(1):1749. doi: 10.30828/real/2021.1.2.


เรื่องที่ 2

Fostering Digital Education amongTeachers and Learners in Sri Lankan Schools


Abstract:

The Commonwealth Digital Education Leadership Training in Action (C-DELTA) programme provides a framework for fostering digital education for lifelong learning by developing digital education leaders. The Faculty of Education at the Open University of Sri Lanka implemented an action research project to promote the adoption of C-DELTA among teachers and students of secondary schools in Sri Lanka, and evaluate its impact on the teaching-learning process. A group of 41 teachers participated in the intervention and implemented C-DELTA in their schools. A variety of data were collected throughout the process via questionnaires, concept maps, focus group interviews, implementation reports, and log records in the C-DELTA platform. Findings revealed that despite challenges, such as inadequate ICT facilities, time constraints and limitation in English language competencies, the adoption of C-DELTA has supported improving digital literacy, enacting changes in thinking and digital behaviour among teachers and students, and enhancing teachers’ digital education leadership skills.

 

โปรแกรม Commonwealth Digital Education Leadership Training in Action (C-DELTA) จัดทำกรอบงานสำหรับส่งเสริมการศึกษาดิจิทัลเพื่อการเรียนรู้ตลอดชีวิตโดยการพัฒนาผู้นำด้านการศึกษาดิจิทัล คณะศึกษาศาสตร์แห่งมหาวิทยาลัยเปิดแห่งศรีลังกาดำเนินโครงการวิจัยเพื่อส่งเสริมการนำ C-DELTA ไปใช้ในหมู่ครูและนักเรียนของโรงเรียนมัธยมในศรีลังกา และประเมินผลกระทบต่อกระบวนการสอน-เรียนรู้ ครูกลุ่มหนึ่งเข้าร่วมในการแทรกแซงและนำ C-DELTA ไปปฏิบัติในโรงเรียนของพวกเขา ข้อมูลที่หลากหลายถูกเก็บรวบรวมตลอดกระบวนการผ่านแบบสอบถาม แผนที่แนวคิด การสัมภาษณ์กลุ่มสนทนา รายงานการใช้งาน และบันทึกบันทึกในแพลตฟอร์ม C-DELTA ผลการวิจัยพบว่าแม้จะมีความท้าทาย เช่น สิ่งอำนวยความสะดวกด้าน ICT ไม่เพียงพอ ข้อจำกัดด้านเวลาและข้อจำกัดในความสามารถทางภาษาอังกฤษ การนำ C-DELTA มาใช้ได้สนับสนุนการปรับปรุงการรู้หนังสือดิจิทัล การเปลี่ยนแปลงทางความคิดและพฤติกรรมดิจิทัลระหว่างครูและนักเรียน และส่งเสริมดิจิทัลของครู ทักษะความเป็นผู้นำด้านการศึกษา

 Karunanayaka, Shironica Priyanthi, and W. M. S. Weerakoon. 2020. “Fostering Digital Education among Teachers and Learners in Sri Lankan Schools.7(1):6177.



เรื่องที่ 3

Education Leadership Data Analytics (ELDA): A White Paper Report on the 2018 ELDA Summit

 


Abstract:

 Education Leadership Data Analytics (ELDA) is an emerging domain that is centered at the intersection of education leadership, the use of evidence-based improvement cycles in schools to promote instructional improvement, and education data science. ELDA practitioners work collaboratively with school and district leaders and teachers to analyze, pattern, and visualize previously unknown patterns and information from the vast sets of data collected by schooling organizations, and then integrate findings in easy to understand language and digital tools into collaborative and community-building evidence-based improvement cycles with stakeholders. In June of 2018, over 100 participants gathered for the Education Leadership Data Analytics Summit at Teachers College, Columbia University in New York City, including researchers, practitioners, policymakers, and funders. This report provides a summary of the central issues, themes, and recommendations for the future of the field that emerged from the discussions at the ELDA Summit event. These issues include building capacity in the field through incentivizing researcher practitioner partnerships, and providing conference and networking opportunities, professional development, certification, and ultimately degree programs to train ELDA researchers and practitioners. Additionally, a central focus of the ELDA field is equity, data security and privacy, in concert with open and FAIR data standards to develop and share de-identified data and tools across contexts. We conclude the report with a blueprint of possible skills and competencies needed for ELDA practitioner training and professional development and provide recommendations for next steps to help grow the field.

 

การวิเคราะห์ข้อมูลความเป็นผู้นําด้านการศึกษา (ELDA) เป็นโดเมนที่เกิดขึ้นใหม่ที่มีศูนย์กลางอยู่ที่จุดตัดของความเป็นผู้นําด้านการศึกษาการใช้วงจรการปรับปรุงตามหลักฐานในโรงเรียนเพื่อส่งเสริมการปรับปรุงการเรียนการสอนและวิทยาศาสตร์ข้อมูลการศึกษา ผู้ปฏิบัติงานของ ELDA ทํางานร่วมกับผู้นําโรงเรียนและอําเภอและครูเพื่อวิเคราะห์รูปแบบและเห็นภาพรูปแบบและข้อมูลจากชุดข้อมูลที่รวบรวมโดยองค์กรการศึกษาจํานวนมากจากนั้นรวมผลการวิจัยในภาษาและเครื่องมือดิจิทัลที่เข้าใจง่ายเข้ากับวงจรการปรับปรุงหลักฐานที่ทํางานร่วมกันและสร้างชุมชนกับผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย ในเดือนมิถุนายนปี 2018 ผู้เข้าร่วมกว่า 100 คนได้รวมตัวกันเพื่อเข้าร่วมการประชุมสุดยอดการวิเคราะห์ข้อมูลความเป็นผู้นําด้านการศึกษาที่วิทยาลัยครูมหาวิทยาลัยโคลัมเบียในนิวยอร์กซิตี้รวมถึงนักวิจัยผู้ปฏิบัติงานผู้กําหนดนโยบายและผู้ให้ทุน รายงานนี้ให้บทสรุปของประเด็นกลางธีมและคําแนะนําสําหรับอนาคตของสาขาที่เกิดขึ้น

Bowers  April Bang Yilin Pan Kenneth E Graves, Alex J. 2019. Education Leadership Data Analytics (ELDA): A White Paper Report on the 2018 ELDA Summit.


รายการอ้างอิง

Bowers April Bang Yilin Pan Kenneth E Graves, Alex J. 2019. Education Leadership Data Analytics (ELDA): A White Paper Report on the 2018 ELDA Summit.

Karunanayaka, Shironica Priyanthi, and W. M. S. Weerakoon. 2020. “Fostering Digital Education among Teachers and Learners in Sri Lankan Schools.” 7(1):6177.

Webber, Charles F. 2021. “The Need for Cross-Cultural Exploration of Teacher Leadership.” Research in Educational Administration and Leadership 6(1):1749. doi: 10.30828/real/2021.1.2.



ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

Describing and measuring leadership within school teams by applying a social network perspective

WORK 4